Άρθρα - Ομιλίες
Παιδοψυχολόγος - Ψυχολόγος Α.Π.Θ ΝΤΙΟΥΔΗ ΗΡΩ στη Θεσσαλονίκη

 
Coronavirus (Covid-19): Πώς να μιλήσετε στα παιδιά και να τα βοηθήσετε να διαχειριστούν το άγχος τους
 
 
Coronavirus (Covid-19)
 
 
 
Coronavirus (Covid-19)
 
 
 
 
 
 
Τα παιδιά ακούν καθημερινά για τον Covid 19 και βιώνουν έντονα την αλλαγή στην καθημερινότητά τους, καθώς το τελευταίο διάστημα καλούνται να μείνουν στο σπίτι μακριά από τους φίλους και τους συμμαθητές τους. Τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης προβάλλουν συνεχώς έντονες εικόνες αλλά και πληροφορίες σχετικά με τον ιό, που αυξάνουν το άγχος και τις φοβίες των παιδιών.Διαβάστε παρακάτω πως μπορείτε να τα βοηθήσετε:

ΑΡΧΙΚΑ ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΕΤΕ ΤΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟΝ ΙΟ
Κάντε ερωτήσεις στα παιδιά ανάλογα με την ηλικία τους.Στα μεγαλύτερα παιδιά κάντε περισσότερο ανοιχτού τύπου ερωτήσεις, όπως <Θα ήθελες να μου πεις τι γνωρίζεις για τον ιό;Τι πιστεύεις για αυτό; >Στα μικρότερα παιδιά κάντε πιο απλές ερωτήσεις και προσπαθήστε να τα βοηθήσετε να το κατανοήσουν μέσω του παιχνιδιού και με εικόνες, καθώς τους είναι πιο εύκολο να το αντιληφθούν. Αυτό θα σας βοηθήσει να μάθετε τι πληροφορίες έχουν συλλέξει μέχρι τώρα και να εντοπίσετε πιθανόν λανθασμένες πληροφορίες οι οποίες προκαλούν άγχος στα παιδιά.Κάποια παιδιά ανάλογα με την ιδιοσυγκρασία και το αναπτυξιακό στάδιο που βρίσκονται, ίσως θέλουν διαφορετική προσέγγιση και χρόνο να το επεξεργαστούν.Επομένως μπορεί κάποιο παιδί να θέλει περισσότερο χρόνο να εκφραστεί από το αδερφάκι του ή ακόμα να δείξει αδιάφορο αρχικά.

ΜΙΛΗΣΤΕ ΤΟΥΣ ΜΕ ΗΡΕΜΙΑ ΚΑΙ ΕΙΛΙΚΡΙΝΕΙΑ
Όταν μιλάτε στα παιδιά σχετικά με την κατάσταση που επικρατεί, να το κάνετε με ήρεμο τόνο φωνής. Φροντίστε να του δώσετε όσες πληροφορίες χρειάζεται να ξέρει απαντώντας με ειλικρίνεια. Για παράδειγμα, δώστε την προσοχή σας σε ερωτήσεις που έχουν να κάνουν με το κλείσιμο των σχολείων, γιατί αυτό το διάστημα δεν μπορούν να δουν τους φίλους τους, πώς μπορούν να προστατέψουν τον εαυτό τους και τους άλλους κτλ. Προσπαθήστε να μη δώσετε επιπλέον πληροφορίες στα παιδιά που δεν τους είναι χρήσιμες και μπορεί να τους αυξήσει το άγχος.

ΚΛΕΙΣΤΕ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Προσπαθήστε τα παιδιά να μην περνούν πολύ ώρα μπροστά από την τηλεόραση και από tablet.Αποφύγετε να παρακολουθούν ειδήσεις και εκπομπές που θα αυξήσουν το άγχος τους.

ΔΩΣΤΕ ΧΩΡΟ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ
Το διάστημα αυτό πολλά παιδιά φοβούνται μη νοσήσουν ή πεθάνουν. Ερωτήσεις όπως <Θα είμαι εγώ ο επόμενος που θα αρρωστήσει; Μπορεί να πεθάνει κάποιος αγαπημένος μου από τον ιό;>είναι συνηθισμένες αυτό το διάστημα. Εξηγείστε τους με ήρεμο τρόπο ότι τα παιδιά κινδυνεύουν λιγότερο από τους ενήλικες, ωστόσο όσο τηρούμε όλοι τους κανόνες προστασίας και υγιεινής που μας έχουν υποδείξει οι ειδικοί, δεν πρέπει να φοβόμαστε για κάτι. Πείτε τους ότι θα είστε διαθέσιμοι να σας μιλήσουν για το πώς αισθάνονται όποτε το θέλουν.

ΘΕΣΤΕ ΝΕΕΣ ΡΟΥΤΙΝΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΠΙΤΙ
Είναι σημαντικό αυτό το διάστημα να υπάρξει ένα πρόγραμμα για τα παιδιά που θα τα βοηθήσει να διαχειριστούν καλύτερα τον ελεύθερο χρόνο τους, τώρα που δεν έχουν σχολείο.Θέστε ένα πρόγραμμα που να περιλαμβάνει ρουτίνες όπως το πρωινό και βραδινό ξύπνημα, ώρα φαγητού, διαβάσματος, παιχνιδιού,γυμναστικής κτλ.

ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΓΙΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
Τα παιδιά εκφράζουν ευκολότερα τα συναισθήματά τους μέσω τους παιχνιδιού. Τώρα που ο ελεύθερος χρόνος είναι περισσότερος, είναι ευκαιρία για τα παιδιά και τους γονείς να παίξουν και να ασχοληθούν με δημιουργικές δραστηριότητες που θα τα βοηθήσουν να εκφράσουν βαθύτερα συναισθήματα.

ΠΟΤΕ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΘΕΙΤΕ ΣΕ ΠΑΙΔΟΨΥΧΟΛΟΓΟ
Εάν παρατηρήσετε έντονες αλλαγές στην συμπεριφορά των παιδιών τότε θα πρέπει αμέσως να επικοινωνήσετε με έναν ειδικό. Στα παιδιά σχολικής ηλικίας παρατηρούμε συνήθως το άγχος και ο φόβος να εκφράζεται με έντονες εκρήξεις θυμού, κλάματα, αλλαγές στο φαγητό, εμφάνιση φωνητικών ή κινητικών τικ κτλ. Στα παιδιά μικρότερης ηλικίας παρατηρούμε συχνότερα προσκόλληση σε κάποιον γονέα,παλινδρόμηση σε προηγούμενα στάδια, αλλαγές στον ύπνο, νυχτερινή ενούρηση κτλ.

 
 
 
Η δύναμη του Παραμυθιού
 
Ομιλία στο Ογκολογικό Συνέδριο - Ιατρικό Διαβαλκανικό Θεσσαλονίκης
 
Κατάθλιψη: Ποια είναι τα συμπτώματα;
 
Ενδοσχολική βία και bullying
 
Εργασία και σύνδρομο burnout:Τι είναι και πώς να το αναγνωρίσω;
 
Γελάστε είναι μεταδοτικό: Τα απρόσμενα οφέλη του γέλιου!
 
Συμβουλές feng shui για μια καλύτερη ζωή!
 
 
 
 
69007_eb
69008_eb
139571_eb
69009_eb